Wedstrijd Nieuws ga naar LEES VERDER

Zondag, 26 januari 2014

Beste wedstrijdvissers,

Aankomend jaar hebben we weer een wedstrijdschema gemaakt. Er zijn zoals altijd weer enkele veranderingen ten opzichte van vorig jaar:

1. De bekerwedstrijden hebben we gedeeltelijk verplaatst naar de Dieze. Dit vanwege de zeer slechte vangsten in de Killen afgelopen jaar. We willen deze wel met de vaste stok vissen maar dan is het toegestaan om met een korf te vissen. De 3e bekerwedstrijd is in de Killen, wordt dan weer een normaal gevangen dan willen de vierde wedstrijd ook in de Killen vissen. Wordt dat niks dan gaan we weer naar de Dieze.
2. Een ander punt is dat we de openingswedstrijd afgeschaft hebben. Dat was eigenlijk allang niet meer de openingswedstrijd omdat we in maart al beginnen met vissen. We hebben het lang in stand gehouden maar de vangsten waren dusdanig slecht in de killen dat het regelmatig voorkwam dat maar één of 2 mensen een vis vingen en de rest totaal geen enkel beetje kreeg.
3. Verder organiseren Haaften en Opijnen nu ieder drie gezamenlijke wedstrijden in plaats van twee en wij organiseren dus niet.
4. We hebben dit jaar 2 nachtwedstrijden, één in de Linge en één de Dieze. Bij de wedstrijd in de Linge doen we de prijsuitreiking aan het water in combinatie met een ontbijt, bij de nachtwedstrijd in de Dieze doen we de prijsuitreiking weer met een barbecue. De locatie van de barbecue is nog niet bekend.
5. Als laatste zijn er 2 wedstrijden waarbij je met 2 hengels mag vissen. Dit om een keer te proberen of dit bevalt.

Nachtwedstrijden 27/28 juni en 25/26 juli

Dit jaar hebben we 2 nachtwedstrijden, één in de Dieze en één in de Linge. De keuze is op de Linge gevallen omdat je daar lekker kunt zitten en de vangsten in de nacht veel beter zijn dan overdag. Beide wedstrijden beginnen om 20.30 uur en eindigen om 06.00 uur in de morgen. Bij de eerste nachtwedstrijd in de Linge is de prijsuitreiking aan het water tezamen met een heerlijk ontbijt. De 2e nachtwedstrijd is weer in de Dieze en dan doen we de prijsuitreiking in combinatie met een barbecue. De barbecue begint om 18.00 uur. Inschrijfgeld bedraagt voor de nachtwedstrijd in de Linge 20 euro per koppel (incl ontbijt) en voor de Dieze is dat 15 euro per koppel voor het vissen en 12,50 euro per persoon voor de Barbecue. Je kunt uiteraard een partner meenemen maar die moet dan wel 12,50 euro betalen voor de barbecue. De locatie van de Barbecue is nog niet bekend. De consumpties moet u gewoon zelf betalen.

Bekerwedstrijden:

Bij de bekerwedstrijden willen we uitwijken naar de Dieze en de 3e wedstrijd in de Killen houden. Dit omdat de vangsten in de Killen afgelopen jaar dramatisch slecht waren. Wordt de 3e wedstrijd in de Killen goed gevangen dan willen we de laatste wedstrijd ook in de Killen houden. Bij de wedstrijden in de Dieze is het toegestaan om met een korf te vissen, in de Killen mag alleen met een dobber worden gevist. De prijsuitreiking is hoogst waarschijnlijk in Dorpshuis de Koeldert te Waardenburg. Verder zijn we misschien van plan om geen verloting te houden maar een bingo of iets dergelijks. Dat is op het moment van schrijven nog niet bekend. Dit zal later nog aan de deelnemers bekend worden gemaakt.